Cyfrowe Państwo. Uwarunkowania i perspektywy – Spotkanie z dr. Marcinem Kowalczykiem

Czy maszyny potrafią myśleć jak ludzie?
Czy z powodu automatyzacji grozi nam na stałe utrata pracy?
Czy kiedykolwiek zakończy się era człowieka? Co może go zastąpić?

Dyskusję dotyczącą powyższych zagadnień poprowadzi dr Marcin Kowalczyk, pracownik naukowy Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, autor książki zatytułowanej „Cyfrowe Państwo. Uwarunkowania i perspektywy”.

poniedziałek, 7 października 2019 r., od godz. 18.30

Spotkanie zostanie połączone z promocją książki z udziałem Uniwersyteckiej Księgarni PWN-ARCHE, z siedzibą w budynku Biblioteki UWM w Olsztynie. 

Zapraszamy.

 

Notka biograficzna

dr Marcin Kowalczyk – pracownik naukowy Katedry Prawnej Ochrony Państwa na Wydziale Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Ośrodka Studiów Amerykańskich Uniwersytetu Warszawskiego oraz Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również dyplomowe Studium Bezpieczeństwa Narodowego w Instytucie Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego (przy współpracy z Biurem Bezpieczeństwa Narodowego i Ministerstwem Obrony Narodowej). Stopień naukowy doktora w dyscyplinie nauk politycznych uzyskał z wyróżnieniem w 2008 roku na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. Stypendysta Funduszu Norweskiego – w latach 2010–11 odbył 12-miesięczny staż naukowy w Islandii (University of Akureyri).
Marcin Kowalczyk jest autorem około 30 artykułów i prac badawczych w postaci rozdziałów w monografiach naukowych, jego badania naukowe koncentrują się na cyfrowej transformacji państwa, innowacjach technologicznych w e-administracji, robotyzacji i automatyzacji. Posiada również doświadczenie w pracy dziennikarskiej oraz kreowaniu wizerunku – w latach 2003-2005 pracował jako dziennikarz (staż w Reuters, praca w dziale biznes w “Gazecie Prawnej”), posiada również kilkuletnie doświadczenie zawodowe związane z branżą public relations i media relations.

 

Fotogaleria:

Może Ci się również spodoba